Cultuuronbijt Nieuwspoort

In het kader van de voorgenomen intensievere samenwerking tussen Kunsten '92 en de Federatie Creatieve Industrie paste ook het eerste 'Nieuwspoort Cultuurontbijt'

Dit ontbijt, dat gisteren 7 november 2019 plaatsvond, bracht vijf cultuurwoordvoerders, (bestuurs-)leden van beide organisaties in een ongedwongen setting bij elkaar om inzichten en ervaringen te delen rondom de rol van de creative en culturele sector.

  • Effect van grote investeringen in culturele en creatieve infrastructuur door Han Bakker cultuurintendant: wat leren we van het succesverhaal van Dordrecht?
  • De maatschappelijke en economische impact van cultuur en creatieve industrie
    door Sanne Kistemaker, MUZUS: de waarde van het ontwerpdenken in de sociaal maatschappelijke vraagstukken
  • Het belang van niet technologische innovatie door Jeroen van Erp, Fabrique en vz Creative Council. Jeroen brak een lans voor een staatssecretaris voor de culturele en creatieve sector.

De gesprekken die tot doel hadden te benadrukken dat onze culturele sector goed en effectief zijn georganiseerd, de culturele en creatieve sector twee kanten van dezelfde medaille zijn, deze sectoren een grotere betekenis voor Nederland dan doorgaans wordt verondersteld en in toenemende mate bijdragen aan onze welvaart en welzijn en nog veel meer voor kunnen Nederland betekenen dan doorgaans wordt verondersteld maakten indruk en werden als verhelderend ervaren.

Ook het ongedwongen en intieme format werd ervaren als prettig en werkbaar en men zag uit naar een volgende ontmoeting.

Aanwezig waren de Kamerleden: William Moorlag, PvdA (Innovatie/ Economische Zaken), Zohair El Yassini, VVD, Lenny Geluk-Poortvliet, CDA, Corinne Ellemeet, Groen Links en Salima Belhaj, D66 en verder: Fred Schoorl (BNA), Peter Smidt, Popcoalitie, Bart Ahsmann, CLICKNL, Suzanne Henning, Dupho, Madeleine van Lennep, Dupho, Gerbrand Bas, FCI en Anna Pedroli, Filmproducenten. Marianne Versteegh (Kunsten '92) en Henriette Kievit, Public Affairs FCI/Kunsten '92.

 

Loading more content...

Wees zuinig op elkaar!

Deel de pijn. Help elkaar waar mogelijk. Deel je kennis en faciliteiten, je platformen en kanalen.
Dat betaalt zich later terug: dubbel!

Investeer, nu!

In je kennis en in elkaar. Denk na over duurzame verdienmodellen en strategische allianties.
Zorg dat je gehoord wordt, organiseer je!

Doe waar je goed in bent!

Maar niet voor niks. Ook nu, juist nu! Crisiskorting als het niet anders kan, maar voor niets?
Niet doen! Denk aan je ip en claim to fame!