et Topteam Creatieve Industrie en de Dutch Creative Council maken de balans op van het afgelopen jaar. Conclusie; de Creatieve Industrie weet zichzelf steeds beter te profileren. En dat is ook hoognodig, wil Nederland in 2020 de status van meest Creatieve Economie van Europa behalen, aldus Barbera Wolfensberger, boegbeeld van de Topsector Creatieve Industrie.
Het jaaroverzicht geeft inzicht in de in 2015 behaalde resultaten. Zo heeft de creatieve industrie haar kennis- en innovatieagenda vernieuwd en een nieuw innovatiecontract getekend tussen creatieve bedrijven, kennisinstellingen en overheid, voor een betere afstemming tussen wetenschap en bedrijfsleven. Binnen het internationaliseringsprogramma werd het afgelopen jaar de banden aangehaald met buurland Duitsland. Met behulp van verschillende handelsmissies en events, zijn de eerste stappen naar verbinding en export tussen beide landen gelegd. Op het gebied van Human Capital concludeert de sector dat creatieve opleidingen steeds meer aandacht besteden aan ondernemerschap en crossovers, onder andere binnen het bredere onderwijs 2032 programma.