De Hogeschool van Amsterdam (HvA) start met de nieuwe masteropleiding ‘Digital Design’. Het domein Digitale Media en Creatieve Industrie (DMCI) werkt samen met negen toonaangevende digitale bureaus om deze internationale topopleiding te realiseren.
De digitale sector in Nederland groeit snel. De volgende stap voor de sector is om ook internationale markten te veroveren. De sector en de HvA starten daarom samen een internationaal toonaangevende eenjarige masteropleiding in digital design, waarbinnen talentvolle digital designers uit de hele wereld zich kunnen ontwikkelen tot spelers van wereldformaat. Nederland wordt daarmee op de kaart gezet als hotbed voor digital design. De betrokken bureaus zijn: Achtung!, DDB & Tribal Amsterdam, FHV BBDO, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Tam Tam en Woedend!
De masteropleiding Digital Design gaat in september 2015 van start met een aantal pilotmodules en zal in februari 2016 als volwaardige opleiding beginnen. De opleiding staat open voor talentvolle digital designers uit de hele wereld. Studenten worden geselecteerd op formele criteria, zoals een afgeronde bachelor in een relevant vakgebied, en op basis een eigen visie op digital design, track record en een sterke internationale oriëntatie. De voertaal van de opleiding is Engels. Het gaat om een bekostigde en geaccrediteerde studie met als diplomatitel Professional Master Digital Design.