Dinsdag 25 mei 2010, van 20:00 tot 22:00 uur
Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 181 K, Amsterdam
Bedrijven en organisaties zoeken elkaars kracht. Niet alleen kleine bedrijven maar ook grote bedrijven en zelfs multinationals ontwikkelen samen. Steeds vaker en met overtuigend succes. De creatieve industrie blijft achter. Cross-overs tussen creatieve bedrijven zijn zeldzaam, te zeldzaam. Niet alleen designers, architecten en game-ontwerpers maar ook communicatieadviesbureaus, fotografen en filmmakers blijven veel te vaak in hun koker en missen kansen. De zeldzame voorbeelden zijn even spraakmakend als overtuigend. Wat valt hiervan te leren?
Verstegen Spices & Sauces is al vele jaren een bekende speler in de B2B markt van kruiden en sauzen. Na eerdere samenwerking met FLEX/theINNOVATIONLAB heeft Verstgen in nauwe samenwerking met FLEX en Millford Brand-id begin vorig jaar een nieuwe lijn kruidenpotjes voor de consumentenmarkt ontwikkeld en geintroduceerd. Het resultaat: in een jaar tijd steeg het marktaandeel van Verstegen in dit segment van 10% naar meer dan 40%. Wat was de bijdrage van (elk van) de bureaus en hoe werkte dat in de praktijk en wie had de regie?
Royal VKB wil producten vermarkten die de consument in staat stelt voedsel sneller te bereiden en consumeren. Als onderdeel van deze productvisie en merkstrategie is Royal VKB in 2005 een samenwerking aangegaan met Nederlandse designtalenten om een nieuwe productlijn te introduceren. Het succes overtreft de stoutste verwachtingen. Hoe is dit concept ontwikkeld, hoe ziet die samenwerking er uiten werkt dat in de praktijk?
ProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland: aanleg, onderhoud, beheer en veiligheid. Om innovatie van buiten het bedrijf te bevorderen heeft het bedrijf een systematiek gecreëerd waarbij ongevraagde voorstellen als unsolicited proposals buiten lopende aanbestedingsprocedures kunnen worden aangeboden en gewogen. ProRail streeft er naar om op deze manier sharing business te stimuleren. Wat zijn de ervaringen van het bedrijf en haar partners en wat is de volgende stap?<
Gespreksleiders: Walter Amerika (CCAA) en Hans de Geus, journalist
De bijeenkomst zal plaatsvinden op dinsdag 25 mei 2010 in Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 181 K, 1019 HC Amsterdam. De aanvangstijd is 18:00 uur en de toegang is gratis toegankelijk voor leden van BNA, BNI, BNO, DGA, FotografenFederatie, MODINT, PIBN en VEA. Meer informatie en aanmelding: www.dezwijger.nl/creativityinbusiness